Tips om veel beter in slaap te komen

0
35

Omgaan met een

enorme hoeveelheid prikkels is tegenwoordig eigenlijk niet groter dan normaal. De telefoondisplays, computersystemen en ook de drukke agenda met veel contacten is iets dat de meeste mensen kennen. Waar het enerzijds zorgt voor een bewogen en ook compleet leven waarin verschillende dingen gebeuren, anderzijds kan het vaak teveel zijn en ook slaapgebrek is een gebruikelijk probleem in de huidige samenleving. Na zo'n drukke dag en het besef dat de volgende dag er precies hetzelfde uitziet, is het niet altijd eenvoudig om in slaap te komen en een goede nachtrust te hebben.

Ontspan minuut voordat je gaat slapen

Het lijkt extra opvallend dan het is. Het rustmoment dat veel mensen hebben voordat ze gaan slapen, is een minuut waarop de telefoon scrolt. Als je dit doet, kun je je misschien op de bank uitstrekken, maar je hersenen moeten nog heel wat verwerken. Dus de vrede die je hebt is een illusie. Om beter in slaap te vallen is het uitstekend om voor het slapengaan zo min mogelijk prikkels te krijgen om ervoor te zorgen dat het lichaam de benodigde slaapstoffen kan genereren en ook veel minder 'aan' staat. Een boek lezen kan helpen, maar ook wat opruimen of naar liedjes luisteren.

Een uitstekend kussen

Een uitstekend kussen wordt vaak onderschat. De setting waarin je vaak slaapt bepaalt de nachtrust. Wanneer deze plaatsing wordt onderbroken door het kussen waarop u rust, of de matras die eigenlijk meerdere jaren moet worden vervangen, bestaat de kans dat u zeker veel beter zult rusten als deze dingen worden gewijzigd. Voor de buikslaper kan een maagkussen bijvoorbeeld een enorme service zijn. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor mensen die voornamelijk op hun buik rusten. Hun houding is meestal niet geschikt voor gewone kussens, het is niet essentieel voor elke persoon, maar het kan een groot onderscheid maken.

Veel minder weergavetijd

Het moment dat we besteden aan het bekijken van ons scherm, is waarschijnlijk iets dat de meesten niet willen tegenkomen. Een paar uur is tegenwoordig heel gewoon. U moet er echter rekening mee houden dat u op dit moment een groot aantal uren heeft geholpen, wat u ook echt toestaat om uw gedachten te laten werken door via uw telefoon te scrollen. Eigenlijk is dat meer dan een fulltime taak voor je hersenen. Minder schermtijd betekent meteen meer rest, om ervoor te zorgen dat als je dit minimaliseert, je een stuk steviger kunt slapen omdat je hoofd veel minder overwerkt.